Tuesday 15 November 2011

Kereta Peronda PDRM Chevrolet Cruze





PDRM kini mempunyai sebuah kereta petrol Chevrolet nama dari jenama american. Pada 2011 Polis Am dan Pameran Peralatan Khas dan Persidangan (2011 GPEC) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Chevrolet melalui NAZA kumpulan telah mengumumkan Cruze dan Captiva armada peronda.

Datuk Wira SM Faisal Tan Sri SM Nasimuddin, NAZA Kumpulan Syarikat Bersama Pengerusi Eksekutif Kumpulan telah menyerahkan 3 kereta, yang dua Chevrolet Captivas dan Chevrolet Cruze kepada YB Dato Hishamuddin Tun Hussein, Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri Malaysia.


Pada sidang akhbar itu, Datuk Wira berkata "Saya yakin bahawa Chevrolet Cruze dan Captiva akan melebihi keperluan ketat pasukan polis".


PDRM mempunyai pelbagai jenis jenama dalam inventori kereta peronda mereka list.The paling berkuasa adalah Mitsubishi EVO 10 dan yang terkini adalah Inspira Proton dan kini mereka mempunyai satu lagi 3 dari Chevrolet. Chevrolet 3 Saya rasa tidak diberikan secara percuma, ia boleh sebagai kereta ujian untuk pertimbangan masa depan sebagai armada rondaan PDRM




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...