Monday 12 March 2012

Mayat Rentung Disahkan Nurul Nadirah






JOHOR BAHRU – Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang.

Beliau berkata, hasil ujian yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia hari ini mengesahkan perkara itu berdasarkan hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat terbabit.


"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. – BERNAMA



Dirang, dilaporkan hilang pada Mac 1, oleh ibunya selepas dia berjalan ke bawah sahaja untuk tingkat bawah kedai runcit, di blok bersebelahan untuk membeli telur dan noddles segera.
Roselyn memberi Dirang RM4 untuk membeli telur dan dua paket mee Maggie.


Selepas 30 minit, apabila Dirang gagal untuk kembali, Roselyn, yang dalam pantang selepas menyampaikan seorang bayi perempuan baru-baru ini, telah menghantar anak lelaki berusia enam tahun untuk mencari gadis itu, tetapi adalah sia-sia.
Selepas mencari dengan sia-sia, orang yang hilang laporan telah dibuat.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...